Fri frakt över 500 kr 2-5 dagars leverans

FAQ

Allmän

  • Skickar ni utanför Sverige?

    För tillfället skickar vi inga försändelser utanför Sverige.

  • Kan jag ändra eller annullera min order?

    Ja, under förutsättning att den ännu inte är hanterad. Kontakta kundtjänst så snart som möjligt.

  • Mitt paket är skadat, hur gör jag?

    Har ditt paket synliga fraktskador måste det anmälas direkt när du hämtar ut paketet eller får det levererat. Postnord ersätter varan och vi skickar en ny om det anmäls och godkänns. Kontakta kundtjänst inom 7 dagar och bifoga bilder på skadan.

  • Hur reklamerar jag en vara?

    Får du en skadad vara eller en felaktig beställning står vi självfallet för returkostnaden. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!

  • Hur byter jag en vara?

    Önskar du byta din vara lägger du en ny beställning på den vara du önskar byta till och returnerar varan du önskar byta. Ange ordernr på din nya beställning på returfraktsedeln för att slippa returfrakten.

  • Hur returnerar jag en vara?

    Du kan alltid returnera varor inom 14 dagar från det att du mottagit dem. Med varje försändelse medföljer en returnota och en returfraktsedel. Returnotan fylls i och läggs inuti det returnerande paketet och returfraktsedeln klistras på paketet som sedan lämnas in hos ett Postnord-ombud.

    Du står själv för returfrakten på 49 SEK. Produkten ska då returneras i oanvänt och säljbart skick, med originalförpackning och alla eventuella hängetiketter. Vi godtar inte returer som är skadade, smutsiga, tvättade eller slitna och vi står inte för returfrakt till kunden.

  • Hur mycket kostar frakten?

    Frakten är kostnadsfri för alla beställningar på 500 SEK eller mer, för beställningar av lägre värde utgår en fraktkostnad om 49 SEK.

  • Hur lång är leveranstiden?

    2-5 arbetsdagar!

Hittar du inte svaret på din fråga under FAQ?

Skicka din fråga till hello@uniconcept.se så återkommer vi till dig så snart vi kan!